יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

שופינג חברתי ו-Refashion

בסוף השבוע האחרון בעיקר רבצתי מול המחשב וקראתי בלוגים. מצאתי את עצמי משוטטת בין בלוגים שעוסקים בתפירה מחדש של בגדים מחנויות צדקה. לפעמים אני מרגישה אשמה על אהבתי הכמעט אובססיבית לרכישת בגדים. ברמה האקולוגית , ברמה החברתית וברמה הכלכלית.  אבל הצורך להתחדש אינו מסופק לעולם, ופתרונות לסוגיה הזו ישנם בשפע. במבט על הארון שלי אני חושבת שחלק בלתי מבוטל ממנו נרכש במכירות ביתיות או בחנויות יד שניה וצדקה, חלקם נלבשים כמו שהם וחלקם מחכים בערימה די גדולה  ונקנו מתוך כוונה לשנות, להצר או לתקן אותם.
 http://refashionco-op.blogspot.co.il/ הוא בלוג מקסים, והוא מין קואופרטיב שבלוגרים שנרשמים אליו מתחייבים להעלות פוסט פעם בחודש על בגד ששיפצו או עשו ממנו משהו חדש. בגלל שכותבים בו די הרבה אנשים כל פוסט נראה אחרת ובעוד חלק הקסימו אותי חלק היו חובבניים מדי וחלק פשוט בטעם רע. שווה לעבור עליו וללחוץ על לינקים לבלוגים של המשתתפים, שחלקם גם מסבירים יותר בפירוט איך הם עשו את השינויים.
אחת הבלוגריות המוכשרות בRefashion היא http://charityshopchic.wordpress.com/. כמה מהדברים שהיא מצליחה להוציא מהבגדים הכי חסרי פוטנציאל ממש מפתיעים ואפשר לקבל ממנה הרבה רעיונות; ככל שהבגד המקורי היה מכוער יותר, כך התוצר הסופי יפה יותר. היא גם עשתה פוסטים בהשראת שמלות מהשטיח האדום ובהשראת קארי בראדשו והיא מתוקה ופוטוגנית.
אשלי מ-http://www.tocatchathrift.com/ עושה גם דברים לבית, ולפעמים משתפת הגיגים על אופנה, לוקים מעניינים שהרכיבה ואפילו נסיונות שיפוץ בגדים שהשתבשו. הפרוייקטים שלה פחות מורכבים אבל היא יפה ומעניינת ואפשר לקבל גם ממנה השראה.
הבלוג http://psimadethis.com/ הוא DIY שאינו שייך לקואופרטיב,אבל הוא מציג דרכים זולות ויצירתיות לשדרג בגדים ולהכין אביזרים ותכשיטים עם פרוייקטים פשוטים יחסית ובהשראת טרנדים שהופיעו בתצוגות הגדולות. לפני כל פרוייקט מוצג לוח השראה שהביא אליו, וההוראות מלוות בצילומים של השלבים ושל המוצר המוגמר.
בארצות אחרות שיצא לי לבקר בהן התחום של חנויות צדקה הרבה יותר מפותח. בקנדה ישנם מחסנים ענקיים של Value Village שהכל בהם מסודר לפי מידות ועונות, במקומות אחרים יש Salvation Army ו-Goodwill שזולים מאוד ומציעים שעות של חיטוט והנאה. לנו יש את ויצ"ו: יקר יחסית, מבולגן יחסית, אבל קרה שיצאתי משם עם מציאה. אם אתם בעניין של שיפוצי בגדים שווה להסתכל במקומות האלה. על בגד שעלה עשרה שקלים אפשר להרשות לעצמך לעשות נסיונות.
Charity shop chic הופכת שמלת סבתא אדומה לשמלה בהשראת זו שנטלי פורטמן לבשה לאוסקר.






נכון שהיא מוכשרת?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה