יום שלישי, 3 ביולי 2012

פמיניסטית שלא מבינה בדיחות נכנסת לבאר

לא תכננתי לכתוב פה פוסט כזה. אולי זה בגלל שסיימתי לקרוא אתמול ספר של מרגרט אטווד, אולי זה החום, ואולי פשוט אני עומדת לקבל. גם הרשומה שבעקבותיה אני כותבת אותו לא באמת ראויה לתגובה. היא שטחית, מטופשת ונפתחת במין התנערות קלילה מאחריות. אני מדברת על רשומה בסלונה בה גיא וינברגר מפציר בנערות ונשים להפסיק ללבוש מכנסיים קצרים מדי. בשם הפמיניזם כמובן. כי אנחנו לא רוצות להיות אובייקטים מיניים. לטובתנו.

המאמר של וינברגר עצבן אותי מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא הפסקה השלמה שהקדיש לסיבות בגללן כל אישה נשואה או מעל גיל 30 אמורה לנטור לבחורות צעירות במכנסונים. בגלל שהן גונבות לנו את כל המבטים כמובן. ומנצחות אותנו במדד הסקס אפיל, שזה הכי לא פמיניסטי. אז אפשר לומר שהאגו שלי הרים את ראשו הענוג, ניער את תלתליו ורצה להכריז שבתור אישה בת 30 אחרי לידה אני עדיין לובשת מכנסיים קצרים, אפילו מאוד קצרים, כי חם לי, כי זה מחמיא, וגם כי זה סקסי. ואני לא חושבת שאני צריכה להרגיש אשמה או מאוימת בגלל זה. או שאני מאיימת בגלל זה על מישהי אחרת. ולשסות נשים אחת בשניה בשם הפמיניזם באופן פטרוני כל כך זה לא באמת פמיניזם.

לאחר מחשבה נוספת, הגעתי למסקנה שהפסקה הבאמת מקוממת היא זו שטוענת שמדובר בהטרדה מינית. אני מכירה הטרדות מיניות. אני מכירה אותן על בשרי ומסיפורים ששמעתי מחברותי וממקרים להם הייתי עדה. אף אחת מההטרדות האלה לא התחילה ונגמרה נגיד, באיזה בחור שהלך ברחוב בלי חולצה או ישב במכנסיים קצרים ובצבצה לו קצת ביצה תועה מהצד. מקרים כאלה, גם אם הם לא תמיד אסתטיים, נפטרים בקלות על ידי הסטה של המבט. זו לא הטרדה מינית. נשים תמיד התלבשו כדי להיות סקסיות. זו חלק מההנאה בלהתלבש, האפשרות להיות מה שאתה רוצה.

אני חושבת שזו תהיה התחסדות מצידי להגיד שאני לא מתלבשת בשביל שיסתכלו. אני נהנית למשוך מבטים ואני מוחמאת מתגובות חיוביות. עצוב לי שזה מכעיס אנשים, שנשים נהנות להיות מיניות ומושכות, ומפחיד אותי שאנשים מתייחסים לזה כאל הזמנה אישית. הכרתי כמה כאלה. אני לא טוענת שכותב המאמר הוא אחד מהם, אבל הפסודו פמיניזם שעולה מהמאמר שלו מסריח מהתחסדות, פחד ורגשות אשם. אז אפשר להאשים אותי בחוסר חוש הומור, ובמיליטנטיות ובהתלהמות ובטח בעוד הרבה דברים. ובכלל תכננתי לכתוב על התספורת החדשה שלי. עם תמונות והכל. אבל הייתי עצבנית.
אולי בפעם הבאה.
לילך


תגובה 1:

  1. אני אישית סקרנית לשמוע על התספורת, לא ידעתי שהסתפרת...
    לא מסוגלת לקחת את המאמר של המה-שמו ברצינות, כי א. הוא כותב גרוע
    ב. רואים שהוא לא מבין מה זה פמיניזם ג
    . נורא קל להאשים אנשים אחרים במחשבות האפלות הסוטות שלך. ו
    לזכותך, הוצאת את העצבים שלך בצורה הרבה יותר מקסימה ובוגרת ממנו

    השבמחק